Horeca een vak waar je voor leeft....
- Erik Tax

- 19 sep
- 2 minuten om te lezen
Het is zaterdagavond. Een familie neemt plaats in onze huiskamer – fijn dat zij voor Bridot hebben gekozen. Tot zover niets bijzonders. Maar zoals altijd bij Bridot staat alles in het teken van topkwaliteit.
Ons serviceteam werkt met passie die je zelden ziet op een normaal niveau. Geen Bib of ster aan de muur, maar wel gasten die verrast en tevreden naar huis gaan. Dat blijkt ook uit de vele mooie waarderingen die wij online ontvangen. Daar zijn we meer dan trots op!

Ook in de keuken draait alles om vakmanschap. Een sterke brigade met kennis en kunde. Dat kost wat, maar daardoor staat de keuken als een huis.
De bewuste familie had een actiecoupon gekocht via een organisatie waarmee wij samenwerken. Voor ons prettig: marketing in de markt. Voor de gast aantrekkelijk: een 5-gangenmenu tegen een bijna té lage prijs. Als ondernemer is het dan zaak om aan tafel nét dat beetje extra te bieden, zodat de gast zich prettig voelt en vanzelf zin krijgt om wat extra’s te bestellen. Dat hoort bij gastvrijheid.
De familie genoot zichtbaar van hun avond en bedankte ons driemaal bij vertrek. Toch ontvingen wij de volgende dag een e-mail met opmerkingen over de rekening. Eén daarvan ging over de extra’s die zij hadden besteld – mevrouw had achteraf bemerkt dat wij ons best deden om iets bij te verkopen. Jammer genoeg gaf zij dit niet tijdens het bezoek aan. Terwijl een “nee” aan tafel natuurlijk ook gewoon een antwoord is.
Laten we eerlijk zijn: acties en extreem lage prijzen zijn anno 2025 geen realiteit meer. In mijn bedrijf is elke gast koning – maar wél met een realistische insteek. Als er ongenoegen is, horen we dat graag meteen en niet pas achteraf per e-mail. Alleen dan kunnen we samen zorgen voor de juiste beleving.





Opmerkingen