Na de ontwikkeling van Bridot, staat haar bedrijf als een huis. Een jaar van ontwikkeling heeft met zich meegebracht dat er “over alles” is nagedacht. Ook haar gasten valt dit op en dat is een compliment waar je als ondernemer warm van wordt. De eerste acht weken zijn voorbijgevlogen en een schare van vaste gasten hebben zich al meerdere malen aangemeld om een leuke avond te beleven. Tot zover niets dan lof en trots en zo hoort het ook.
Bridot is bedoeld als een huiskamer voor iedereen. Een kopje verse Cappuccino, met het huisgemaakte appelgebak van de Chef, of alleen een glas heerlijke wijn geselecteerd door Sommelier Bob. En straks op haar terras een verkoelend glas bier? Daar is ook in voorzien en dit kan allemaal. En zo Frans als Bridot is, de Nederlandse kwaliteitsbitterbal is er gewoon een onderdeel van…
Het beeld dat haar gasten over haar hebben moet kloppen. Bridot heeft één stelling: Elke gast moet zich wanen in een warm bad, sterker nog, zij MOETEN meer dan tevreden huiswaarts keren. Een vereiste in haar concept. Luisteren naar je gasten is hierbij ook zo belangrijk! Je kunt natuurlijk niet iedereen in zijn of haar persoonlijke wensen voorzien maar hen wel begeleiden door het unieke concept van Bridot. Na acht weken is hierbij gebleken dat de vorm waarin wij het geheel hebben gesmeed soms nog wat onduidelijkheden bevat. In de media voeren wij de naam Wijnbar Bridot, iets wat wellicht niet helemaal de lading dekt van wat wij willen zijn en uitstralen. Waarom is er dan voor deze naam gekozen, kan een vraag zijn. Omdat je als ondernemer naar de plaatselijke markt kijkt wat het horeca aanbod is, en je natuurlijk anders wilt en moet zijn. Ons prachtige pand uit 1928 vermeldt alleen de naam Bridot en dat is niet voor niets. Alleen een restaurant wil Bridot niet zijn, maar de hoogstaande gerechten uit de keuken maken wel het onderscheid in de wereld van de plaatselijke en regionale horeca. De nu al bekende Bites die op de kaart staan worden met lof ontvangen, en daar zijn wij blij mee.
De markt voor gasten die alleen maar een keuze willen maken in kleine (meerdere) gerechten bleek iets beperkt. Wellicht iets onwennig. Daarbij was het verwachtingspatroon bij een aantal van hen anders en kon men teleurgesteld zijn niet een hoofdgerecht te vinden op de uitgebreide menukaart. Je kunt natuurlijk volhouden aan je concept van de tekentafel en aan je ideeën vasthouden. Maar Bridot wil graag een zo groot mogelijke groep laten genieten van haar bedrijf. Veranderingen zijn altijd uitdagend voor een nieuw bedrijf. Het sturen van je concept van idee naar werkelijkheid. En een keukenbrigade die dat snel ter harte neemt is goud waard. Vandaar dat Bridot op haar kaart nu meerdere hoofdgerechten heeft gecreëerd. Smaakvol en divers, dus voor elk wat wils. Vanaf dag één is deze “move” perfect ontvangen en zo kan Bridot haar gasten nog beter voorzien in een heerlijk bezoek en beleving. Het geheim naar mijn mening? Een succesvolle horecaonderneming vindt zijn basis op de werkvloer. Luisteren naar je gasten! Anticipeer hierop waar mogelijk. Want gastvrijheid is meer dan alleen de jas van de gast aannemen bij binnenkomst. Dat is namelijk al weken de gewoonte bij Bridot. Zij en het team heten u dan ook van harte welkom in hartje Elst.
Erik Tax
Comments